
Kontrole | Zarządzenia | Programy | Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności
Zespół Szkół Specjalnych nr 45 w Częstochowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowejzgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony http://edukacja.bip.czestochowa.pl/.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Skróty klawiaturowe
Podmiotowa strona BIP została zaprojektowana tak, aby jak największa liczba użytkowników mogła z niej swobodnie korzystać na różnych systemach operacyjnych i różnych przeglądarkach. Dla osób słabowidzących przeznaczona jest wersja tekstowa oraz wersja o zwiększonym kontraście. Możliwa jest też zmiana wielkości czcionki tekstu w opublikowanych artykułach.Oprócz myszki po witrynie można się poruszać za pomocą klawiatury, poprzez użycie klawisza tabulacji (Tab) oraz za pomocą poniżej wymienionych skrótów klawiszowych, które nie kolidują z czytnikami ekranu:
- 1 przejdź do głównego menu
- 2 przejdź do treści
- 3 przejdź do wyszukiwarki
- 4 przejdź do mapy serwisu
dla przeglądarki Opera, Chrome, Safari oraz Internet Explorer: lewy ALT + klawisz skrótu
dla przeglądarki Mozilla: lewy ALT + SHIFT + klawisz skrótu
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Tatiana Telehojna-Jasińska, - mejlowo t.telehojna-jasinska@zss45.edu.pl.lub telefonicznie 34 324 65 35.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Anna Kajda – Dyrektor Zespołu Szkół Specjalnych nr 45 ,
- Adres: ul. Przykładowa 12, 00-111 Przykład,
- mejl: sekretariat@przyklad.gov.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskichi poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
- Główne wejście do szkoły znajduje się od ulicy Czecha, stojąc przodem do budynku drzwi znajdują się po lewej stronie. Do wejścia można przejść z parkingu, nie ma ograniczeń. Przy wejściu znajduje się domofon. Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściu głównym są pracownicy obsługi. Szkoła posiada również boczne wejście, dostępne tylko dla pracowników szkoły lub osób upoważnionych. Wejście to pełni również rolę drogi ewakuacyjnej.
- W budynku na każdym poziomie (parter i 1 piętro) znajduje się korytarz. Po obu stronach korytarza znajduje się klatka schodowa. Schody oraz korytarze posiadają oznaczenia kontrastowe dla osób słabowidzących. Szkoła posiada windę. Winda znajduje się na wprost głównego wejścia do szkoły i jest przystosowana do przewozu osób niepełnosprawnych. Na parterze znajduje się ogólnodostępna toaleta. Toalety w szkole posiadają ułatwienia dla osób niepełnosprawnych.
- Szkoła nie dysponuje pochylniami, platformami,informacjami głosowymi, pętlami indukcyjnymi.
- Szkoła posiada oznakowany parking dla osób niepełnosprawnych. Znajduje się on w pobliżu głównego wejścia do budynku, na tym samym poziomie, bez progów, schodów itp.
- Do budynku szkoły ma prawo wejść osoba z psem asystującym.
- W szkole nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- Nie ma możliwości skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego.
- W budynku nie znajduje się pętla indukcyjna.
- Informacja o działalności - tekst odczytywalny maszynowo
- Informacja o działalności w tekście łatwym do czytania (ETR)
- Aktualny raport z zapewnienia dostępności
metryczka
Wytworzył: Anna Kajda - Dyrektor (22 września 2020)
Opublikował: Sylwia Kasprzycka (22 września 2020, 21:28:38)
Ostatnia zmiana: Marta Teper (20 marca 2025, 13:46:03)
Zmieniono: aktualizacja
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 20978